Рекомендації батькам з
успішної адаптації п’ятикласників до нових умов навчання
Будь-які перехідні
періоди життя і діяльності дітей висувають специфічні проблеми, що пов’язані зі
зміною в організації навчальної діяльності у середніх класах. Умови, які змінилися,
пред’являють більш високі вимоги до інтелектуального і особистісного розвитку,
до ступеня сформованості у дітей певних учбових знань, дій, навичок. Процес
звикання до шкільних вимог і порядків, нового для п’ятикласників оточення,
нових умов життя розуміється як адаптація. Адже дитина в школі адаптується не
тільки до своєї соціальної ролі, але перш за все до особливостей засвоєння
знань у нових умовах.
- 1.Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся
і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.
- 2.Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан
дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті
часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.
- 3.Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом
шукайте вихід із конфліктів.
- 4.Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати
їх, виділити якісь особливі риси.
- 5.Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до
класного керівника, шкільного психолога.
- 6.Не слід відразу ослабляти контроль за навчальною діяльністю, якщо в
період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку.
Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати
портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо.
- 7.Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага,
розуміння.
- 8.Головне новоутворення підліткового вікового періоду – відкриття
своєї індивідуальності, свого «Я». Підвищується інтерес до свого тіла,
зовнішності.
- 9.Зростає дух незалежності, який впливає на стосунки підлітка в
родині, школі.
- 10.У дітей настає криза, пов’язана з бажанням здобути самостійність,
звільнитися від батьківської опіки, з’являється страх перед невідомим
дорослим життям.
Комментариев нет:
Отправить комментарий